piątek, 1 kwietnia 2016

PKP porządkuje identyfikację wizualną. Zajmie się tym nowa spółka.

Polskie Koleje Państwowe stworzyły nową spółkę PKP Litery Przestrzenne. PKP chce wprowadzić jednolite standardy czcionek stosowanych na kolei. Ma się tym zająć PKP LP. Więcej, ani resort, ani PKP S. A. nie chcą ujawnić.



- Złożyliśmy wniosek o rejestrację spółki – potwierdza Paulina Jankowska rzeczniczka PKP S. A. Na chwilę obecną mogę potwierdzić, że nowa spółka będzie odpowiadać za napisy informacyjne na stacjach oraz w pociągach narodowego przewoźnika PKP Intercity – informuje Jankowska. Rzecznik nie chce zdradzać więcej szczegółów, na przykład ile osób będzie liczył zarząd spółki.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa również gospodaruje informacją oszczędnie. - A, nowa spółka. No tak, proszę skierować swoje pytania na piśmie – słyszymy w biurze prasowym resortu.
Pytany o zasadność tworzenia nowych spółek na i tak rozdrobnionej kolei, Minister Infrastruktury i Budownictwa odpowiada. – Panie redaktorze, proszę poczekać na efekty naszej pracy, a nie potępiać wszystko czambuł. Rządzimy zaledwie od ponad stu dni, a Pan, jeśli dobrze pamiętam, nie pochwalił mojego resortu jeszcze ani razu. To nie w porządku – powiedział wyraźnie oburzony minister.

- Spotkaliśmy się na początku marca w sprawie pociągu do Grodna, ponieważ to Panu obiecałem. Reaktywujemy to połączenie. Jakoś nie przypominam sobie żeby Pan to publikował.

Panie Ministrze, na spotkaniu padła deklaracja, że pociągi do Grodna pojadą być może we wrześniu i nie wiadomo jak długo będą kursować. Wniosków o przydział tras do PLK na te pociągi nie ma. O czym miałem pisać? O tym, że Polacy z Grodna nie dojadą pociągiem na Światowe Dni Młodzieży?

- Proszę o jeszcze trochę cierpliwości. Proces tworzenia rozkładu jazdy jest niezwykle skomplikowany.

A co z pociągiem IC Korczak z Białegostoku do Krakowa. Ludzie skarżyli się na urągające warunki podróży tym pociągiem?

- O ile wiem, problem ten zostanie rozwiązany przy czerwcowej korekcie rozkładu jazdy.

Istotnie, od czerwca pociągu nie będzie. Ludzie skarżyli się na niewłaściwy tabor skierowany do obsługi tego pociągu, a PKP Intercity zlikwidowało poranne bezpośrednie połączenie do Krakowa. Chyba przyzna Pan Minister, że pasażerowie zostali ukarani za to, że narzekali i to nie fair?

-W zamian za pociąg do Krakowa uruchomimy pociąg do Poznania i Szczecina. Do Krakowa trzeba się przesiąść w Pendolino. Czas podróży się skróci.

I cena poszybował w górę. Trzeba kupować dwa osobne bilety na jednego przewoźnika. A wie Pan, że pociągi na które pasażerowie tak narzekali będą teraz jeździć na trasie Terespol – Kraków? To dłuższy dystans niż z Krakowa do Białegostoku. Co resort zrobi jeśli i tam ED 74 się nie przyjmą i podróżni będą narzekać?

- Proszę choć raz być optymistą. Może tamtejsi ludzie nie są tak roszczeniowi.

A co Pan powie pracownikom Przewozów Regionalnych, którym w kampanii wyborczej posłowie PiS obiecywali, że to InterREGIO pojadą z Warszawy do Grodna?


- Że prawda jest srebrem, a milczenie złotem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz