piątek, 17 października 2014

Czy mała błękitna chusteczka mokra wciąż będzie od łez?

Mała błękitna chusteczka
mokra wciąż była od łez
kiedy Przewozy Regionalne
na spółki dzieliły się
Chusteczka Przewozów Regionalnych. Piękna, prawda?

Czy Przewozy Regionalne, które znajdują się w stanie agonalnym, bez klarownej wizji przyszłości przetrwają, czy zostaną podzielone na spółki? Mam trochę znajomych w PR-ach, i z perspektywy ich miejsca pracy sytuacja wygląda bardzo ciężko. Najbardziej boją utraty pracy, oszczędności na sprzęcie i spowodowanych nimi ciągłych awarii.



Nikt nie ma odwagi powiedzieć pasażerom i pracownikom Przewozów co się z nimi stanie. Czy spółka będzie nadal egzystować w agonalnej formie, zostanie podzielona, a może przejmie ją skarb państwa?
Raz po raz mówiło się o upadłości lub podziale. Zwłaszcza w czasach gdy prezesem był Ryszard Kuć. Teraz lansowana jest koncepcja przejęcia większościowego pakietu udziałów przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Dziś pisze o tym Rynek Kolejowy (17.10.2014).

http://www.rynek-kolejowy.pl/54402/arp_w_przewozach_regionalnych_jest_zgoda_pierwszych_marszalkow.htm

Dla nas, ważne skądinąd kwestie majątkowe, są sprawą wtórną. Wolałbym wreszcie usłyszeć odpowiedź na kilka pytań. Co dalej z pociągami InterREGIO, RegioEXPRES? Jaki jest plan restrukturyzacji spółki? Jeśli znikną pociągi IR i RE, a spółki marszałków będą przejmować rynek, to kto zagwarantuje pasażerom integrację biletową? Teraz Przewozy oferują podróże na jednym bilecie. Ten system się rozpada. A co w zamian?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz