Mała błękitna chusteczka
mokra wciąż była od łez
kiedy Przewozy Regionalne
na spółki dzieliły się
Chusteczka Przewozów Regionalnych. Piękna, prawda? |
Czy Przewozy Regionalne, które znajdują się w stanie agonalnym, bez klarownej wizji przyszłości przetrwają, czy zostaną podzielone na spółki? Mam trochę znajomych w PR-ach, i z perspektywy ich miejsca pracy sytuacja wygląda bardzo ciężko. Najbardziej boją utraty pracy, oszczędności na sprzęcie i spowodowanych nimi ciągłych awarii.
Nikt nie ma odwagi powiedzieć pasażerom i pracownikom Przewozów co się z nimi stanie. Czy spółka będzie nadal egzystować w agonalnej formie, zostanie podzielona, a może przejmie ją skarb państwa?
Raz po raz mówiło się o upadłości lub podziale. Zwłaszcza w czasach gdy prezesem był Ryszard Kuć. Teraz lansowana jest koncepcja przejęcia większościowego pakietu udziałów przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Dziś pisze o tym Rynek Kolejowy (17.10.2014).
http://www.rynek-kolejowy.pl/54402/arp_w_przewozach_regionalnych_jest_zgoda_pierwszych_marszalkow.htm
Dla nas, ważne skądinąd kwestie majątkowe, są sprawą wtórną. Wolałbym wreszcie usłyszeć odpowiedź na kilka pytań. Co dalej z pociągami InterREGIO, RegioEXPRES? Jaki jest plan restrukturyzacji spółki? Jeśli znikną pociągi IR i RE, a spółki marszałków będą przejmować rynek, to kto zagwarantuje pasażerom integrację biletową? Teraz Przewozy oferują podróże na jednym bilecie. Ten system się rozpada. A co w zamian?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz