sobota, 19 sierpnia 2017

Moje Lokomotywy Rynku Kolejowego 2017

Co roku Rynek Kolejowy, jeden z wiodących portali branżowych, ogłasza konkurs na Lokomotywy Roku Rynku Kolejowego. Wyróżnienie to przyznawane jest osobom lub instytucjom, które w minionym roku wywarły pozytywny wpływ na funkcjonowanie transportu kolejowego. Nagrodę można otrzymać w czterech kategoriach: „Innowacja”, „Dla pasażera”, „Nowi przewoźnicy”, „Promotor Kolei”. Swój głos należy oddać na jedną z osób / instytucji w każdej z kategorii. Listę kandydatów redakcja RK prezentuje pod wszystkimi artykułami zamieszczonymi na portalu. Wybory kończą się o północy 27 sierpnia 2017 r.

W podróży na Parowozjadę 2017, prezentację lokomotyw, wybrałem moje lokomotywy Rynku Kolejowego 2017. Zachęcając wszystkich Czytelników bloga do oddania głosu w plebiscycie, prezentuję moich faworytów, uzasadniając jednocześnie swój wybór.


Kategoria Innowacja”: Trak Tec

Miejmy nadzieję, że inteligentny system indukcyjnego ogrzewania rozjazdów poprawi punktualność pociągów w niesprzyjających warunkach atmosferycznych: obfite opady śniegu, oblodzenia. Dla nas pasażerów, niezawodność transportu kolejowego jest kwestią kluczową.

Kategoria „Dla pasażera”: SkyCash

Każde ułatwienie w zakupie biletów jest godne pochwały. Tym bardziej, że przewoźnicy kolejowi nieustannie ograniczają liczbę kas, a za zakup biletu u obsługi pociągu trzeba nierzadko słono zapłacić.

Kategoria: „Nowi przewoźnicy”: OT Logistics

Tu wybór był bodaj najtrudniejszy. W mojej opinii żaden z przewoźników pasażerskich nie zasłużył sobie na nagrodę. Nie rozumiem idei przyznawania wyróżnienia za plany rozwoju na przyszłość. Może poczekajmy na realizację ambitnych planów i wtedy możemy rozmawiać o nagrodzie. Nie przemawia do mnie również argument wzrostu liczby przewiezionych pasażerów przez nowe samorządowe spółki. Wzrost jednych przewoźników regionalnych kompensowany jest spadkiem innego przewoźnika. Owszem, nagrodę mógłbym przyznać przewoźnikowi który zdobył nowych klientów, a nie odebrał pasażerów innemu przewoźnikowi. Takiego osiągnięcia można by próbować doszukiwać się w Łódzkiem, ale jakoś na ŁKA głosu oddać nie można. W związku z tym wybrałem przewoźnika towarowego. Łączenie różnych gałęzi transportu, w tym przypadku kolejowego z morskim lub śródlądowym, to dobry pomysł na rozwój. Przewoźnik podejmuje próby ekspansji na Bałkany, co również należy ocenić bardzo pozytywnie. Wprawdzie w dość niejasnych okoliczności nie doszło do zakupu przewoźnika towarowego w Czarnogórze, ale jest to raczej efekt koniunktury politycznej w tej byłej jugosłowiańskiej republice. Miejmy nadzieję, że OT Logistics konsekwentnie zrealizuje swoje cele strategiczne.

Kategoria „Promotor Kolei”: Jakub Majewski

Na Jakuba Majewskiego oddaję swój głos z pełnym przekonaniem. Przez kilka miesięcy miałem zaszczyt współpracować z dr Jakubem Majewskim w Urzędzie Transportu Kolejowego. Z całą pewnością jest jednym z najlepszych ekspertów w zakresie kolejnictwa. Do uzasadnienia nominacji zaprezentowanej przez RK, pozwolę sobie dodać jedną uwagę. Czy wiecie jakie to wspaniałe uczucie gdy rozmawia się z osobą, która otwarta jest na poglądy drugiej strony? Jeśli w dyskusji prezentowane są dwa odmienne podejścia do tematu i dojdzie do różnicy zdań, taka rozmowa jest konstruktywna. Pozwala ona bowiem uświadomić sobie, ze dany problem można rozwiązać na różne sposoby. Osobiście szanuję dr Jakuba Majewskiego, za to niewątpliwie cenne, acz rzadkie zwłaszcza obecnie podejście do rozmówców.


Mój pociąg zbliża się do Krakowa, skąd niestety muszę przesiąść się do autobusu. Jeszcze raz zachęcam wszystkich do głosowania na swoich faworytów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz