środa, 12 października 2016

Dragon ostatnie starcie?

W opublikowanym przez PKP PLK rozkładzie jazdy 2016/17 nie znajdziemy już Dragona Kolei Mazowieckich. Został tylko Słoneczny do Ustki. Czy po roku kursowania mazowiecki przewoźnik wycofuje się z uruchamiania komercyjnego połączenia z Krakowem?


Czy w w rozkładzie jazdy na przyszły rok zabraknie Dragona?
fot: Piotr Figiel


Dragon częściowo rekompensował uruchamiane przez Przewozy Regionalne InterREGIO z Warszawy do Krakowa. Pociągi Kolei Mazowieckich są nawet tańsze - bilet kosztuje 40 zł. Podróż odbywa się w wagonach piętrowych, a więc porównanie ceny do komfortu wypada nieźle. Ostatnio przewoźnikowi udało się nawet zrobić porządny rozkład. Jednak w wakacje był gorszy, co negatywnie rzutowało na frekwencji.

W sierpniu pracownicy spółki robili nawet ankiety wśród pasażerów. Podałem namiar do siebie z myślą, że ktoś się do mnie odezwie. Niestety żadnego odzewu nie było. A szkoda, ponieważ jak już wcześniej pisałem, bardzo dobrze znam tę trasę, czego efektem było uruchomienie pociągu IR Nikifor. Połączenie sprawdziło się znakomicie.

Być może przewoźnik zastanawia się nad celowością utrzymywania Dragona. Rezygnacja z tego pociągu byłaby przedwczesna. Jednak jest coś na rzeczy, ponieważ w opublikowanym przez PLK rozkładzie 2016/17 pociągu Kolei Mazowieckich do Krakowa już nie znajdziemy. Na szczęście został Słoneczny.

Koleje Mazowieckie nie deklarują jednoznacznie jakie będą dalsze losy Dragona. -Planujemy takie połączenie, natomiast czy na 100 proc. zostanie ono uruchomione, możemy potwierdzić w późniejszym terminie - informuje Jolanta Maliszewska z Biura Prasowego KM. Ile będziemy czekać w niepewności? Nie wiemy, ponieważ spółka nie podała terminu w którym będzie wiadomo czy pociąg do Krakowa pojedzie. Możemy się tylko domyślać, ze stanie się to nie później niż 21 dni przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy - czyli 20 listopada. Wtedy, nawet gdy Koleje Mazowieckie będą milczeć, poznamy ostateczny kształt nowego rozkładu pociągów. Opublikuje go zarządca infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz